About the Journal

The periodical Revista Educação Legislativa em Foco - RELF is a scientific publication in electronic format from the "Associação Brasileira das Escolas do Legislativo e de Contas", designed to disseminate productions focusing on legislative education and covering topics such as: political literacy, media education, legislation , citizenship, combating misinformation, political participation and activities of the Legislative and Accounting Schools. Its mission is to be an open space for the debate and dissemination of research related to Legislative Education, by Brazilian and foreign researchers, providing a dialogue between epistemological fields to expand knowledge and wisdom in its annual publications.

Announcements

Chamamento para  publicação na Revista Educação Legislativa em Foco – RELF

2024-10-31

A RELF - Revista Educação Legislativa em Foco (ISSN 2966-0521) é uma publicação científica digital da Associação Brasileira das Escolas do Legislativo e de Contas (ABEL). Voltada para a divulgação de estudos na área de educação legislativa, a revista abrange temas como letramento político, educação midiática, legislação, cidadania, combate à desinformação, participação política e a atuação das Escolas do Legislativo e de Contas. Com o propósito de ser um espaço aberto ao debate e à difusão de pesquisas, a RELF promove o diálogo entre pesquisadores brasileiros e internacionais, facilitando a troca de saberes entre diferentes campos epistemológicos. Suas edições anuais buscam ampliar o conhecimento e fortalecer a educação legislativa no Brasil.

Disponível no site: https://revista.portalabel.org.br/ojs/index.php

Read more about Chamamento para  publicação na Revista Educação Legislativa em Foco – RELF

Current Issue

Vol. 2 No. 2 (2025): Legislative Education in Focus Magazine – RELF
					View Vol. 2 No. 2 (2025): Legislative Education in Focus Magazine – RELF

Political and legislative education has occupied a prominent place in the Brazilian public debate. The five articles gathered in this editorial point out different paths — institutional, theoretical and practical — for strengthening citizenship and democracy. In common, they reaffirm the urgency of bringing the Legislative Branch closer to society, especially the youth, through educational actions that form critical and participatory subjects.

Published: 2025-05-14
View All Issues